DE PREKEN OP DE PODCAST

podcastsWist u dat u de preken uit de H. Lodewijkkerk eenvoudig kunt terugluisteren op uw computer, smartphone of tablet? De preken worden namelijk wekelijks kosteloos aangeboden als podcast.

Een podcast is een zogenaamde ‘feed’ waarop u zich kunt abonneren. U kunt dan direct de laatste preken beluisteren en indien er een nieuwe preek beschikbaar komt, kunt u hiervan een melding krijgen. Ook is het mogelijk om preken eenvoudig te downloaden op uw smartphone zodat u ze op een later tijdstip terug kunt luisteren, bijvoorbeeld in de trein of in de auto op weg naar uw werk. De preken beluisteren op de computer is ook mogelijk.

Zoals gezegd heeft u voor het beluisteren van een podcast een (gratis) programma nodig. Op apparaten met iOS (iPhone/iPad) download u de app ‘Podcasts’ van Apple. Voor apparaten met Android kunt u de app TuneIn downloaden, op de computer (Windows/macOS) gebruikt u bijvoorbeeld iTunes. U hoeft geen account aan te maken of uw persoonlijke gegevens op te geven.

In de app zoekt u eenvoudig het kanaal ‘Preken uit de H. Lodewijk Parochie’ en drukt u op ‘abonneer’. U kunt nu direct de laatste preken beluisteren. Keer wekelijks terug naar de app om de laatste preek te downloaden.