Het laatste nieuws over de 24-uurs aanbidding en meer informatie over Eucharistische Aanbidding in Leiden en documentatie kunt u vanaf heden vinden op www.aanbiddingleiden.nl

Aanbidding Kaart

Inleiding Eucharistische aanbidding

Afgelopen 22 Juni heeft pastoor Smith een inleiding gehouden in Nijmegen over Eucharistische aanbidding.
De inleiding kunt u hier beluisteren en bekijken.

Meer info over de 24-uurs aanbidding kunt u HIER vinden.

De 24-uurs aanbidding

Afscheid Remery Kapel-7388Al bijna 4 maanden vindt wekelijks de 24 uurs aanbidding plaats in de dagkapel van de H.Lodewijkkerk, ingang via het poortje en pleintje. Van vrijdag 14.00 tot zaterdag 14.00 uur. Dus ook ‘s nachts. Wat een zegen voor een parochie deze kapel en de bereidheid van de mensen om dit rooster vol te maken, dag en nacht.

Af en toe zegt iemand: Is dit niet overdreven…? Kennelijk iemand die de waarde van de aanbidding nog niet kent. Deze is ten diepste dat de Heer daar aanwezig is en alle ruimte krijgt om Zijn genade te schenken. We mogen dat ook al gaan merken. Gebedsverhoringen, bemoedigingen, genezingen, oplossingen voor problemen, mensen op zoek naar geloof die aankloppen… En zeker niet te vergeten dat we worden aangespoord het wezenlijke van ons geloof centraal te houden: zoeken naar Gods plan met de parochie, en niet onze plannetjes kost wat het kost willen volhouden.

Dat deze aanbidding ook tegenstand zal oproepen en fricties hier en daar ontstaan, is onvermijdelijk. De tegenstander gaat tekeer. Maar onze reactie ligt dan ook weer allereerst in het gebed!

Juist het je aanmelden voor een vast uurtje per week is een hulp voor onszelf en voor deze opzet. Dus als u nog niet bent aangemeld, denk u daar dan eens over. Komt u naar de kapel voor een moment van gebed. Het is ook een dienst van naastenliefde, van diaconie dus. En mogelijk dat u zegt: Ik biedt de Heer iedere week een uurtje aan. Natuurlijk weten we, dat we dat waarschijnlijk niet 52 weken waar kunnen maken, maar daarom roosteren we meerdere mensen op ieder uur in. Alleen als we ons niet opgeven, is de kans groot dat het maar 10, 4, 2 van de 52 weken wordt!

Door aan God dit uurtje te geven bieden we een bouwsteentje voor de parochie aan.

- De handreiking voor de aanbidding kunt u HIER downloaden
- De handreiking "In de zonnestralen van Gods liefde" kunt u HIER downloaden