Nico6Nico van Steenbergen overleden

Onze trouwe koster en acoliet Nico is woensdag 5 april in de vroege avond overleden. Een jaar geleden kwamen er tekenen van een hersentumor. Een zware operatie in augustus bracht verlichting, maar de afgelopen tijd ging zijn gezondheid toch weer snel achteruit. Hij is 60 jaar geworden.

Nico was al ‘sinds mensenheugenis’ bij de Heilige Lodewijkkerk. Als jongen had hij bij pastoor Vreeburg aangebeld of er soms wat klusjes te doen waren. Nico is sindsdien niet meer weg geweest en werd een vaste spil van “de Lodewijk”. Koster, acoliet, lector, cantor
 Orgelspelen leerde hij ‘op het gehoor’ en de zorg voor de kerk en alles rond het priesterkoor was bij hem in goede handen. Hij had oog voor detail en een wenkje van de celebrant was voor hem genoeg om te begrijpen wat er nodig was.

(Hier vind u een LINK naar stukje uit een boek waarin Nico verteld over mgr. Vreeburg)

Nico had een groot geloof en vertrouwen in onze lieve Heer. “Er is er maar Ă©Ă©n Koning en er is er maar Één, die alles weet”, en dan wees hij omhoog. Maria, Sint Jozef en de heilige Nicolaas waren zijn trouwe gezellen. In perioden dat alles hem wat zwaarder viel, vond hij steun in zijn geloof. In zijn eentje in de Lodewijk bezig zijn, gaf hem rust. Op andere momenten kon hij enthousiast mooie oude herinneringen ophalen van de reis naar Rome en naar Fatima

Ook deze laatste weken bleef hij dankbaar voor alle hulp en bezoekjes en kon lachen om bekende uitdrukkingen: “Het is allemaal wat”. Zolang het ging ontving hij de H. Communie. “Dank je wel”, klonk dan.

We bidden voor zijn zielenrust. Dat de genaden van het heilig TriduĂŒm hem rijkelijk geschonken worden. Geen beelden en iconen meer, maar - zoals hij zelf talloze malen voor de overledenen in de Mis heeft gebeden - het mogen zien van de verrezen Heer “van aangezicht tot aangezicht.”

Als u de livestream van de utivaart nog wil bekijken KLIK HIER