PELGRIMSTOCHT VAN BARMHARTIGHEID
Week van de Barmhartigheid: 9 t/m 19 maart

Logo JvBMisschien weet u het nog van vorig jaar: in de Week van Barmhartigheid nodigen we u uit om deze woorden van Jezus tot uw hart te laten spreken en u in te zetten voor de naaste: “Want Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven, Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen, Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht.” (Mt 25:35-36)

‘Pelgrimstocht van barmhartigheid’

De Week van Barmhartigheid is dit in Heilig Jaar opgezet als een pelgrimstocht op weg naar Pasen. De ‘tocht’ bestaat uit drie onderdelen. Per onderdeel krijgt u een stempel op uw pelgrimskaart. Bij een volle kaart met drie stempels ontvangt u een pelgrims-medaille ter herinnering.

MgrvdHende

1 Startschot:

Woensdag 9 maart met een lezing van bisschop Van den Hende over de sociale leer van de kerk. Op deze avond zal de bisschop ook de pelgrimskruisjes zegenen die de deelnemers tijdens de slotbijeenkomst krijgen uitgereikt. Hier ontvangt u uw eerste stempel.
Petruszaal, Lammeschansweg 40A, links naast de kerk.
Een klein fotoverslag kunt u HIER vinden

2 Op weg:

Van 12 tot en met 18 maart zijn er weer diverse activiteiten waarop u kunt inschrijven.
Roomburgh: assisteren bij activiteiten ten behoeve van de bewoners en gezellig samen zijn.
Begraafplaats Zijlpoort: Onderhoudswerkzaamheden, als u niet bang bent voor vieze handen en het heerlijk vindt om buiten te zijn.
Stichting Present: Bent u handig dan kunt u mensen die zelf geen netwerk hebben, helpen om hun huis weer wat huiselijker te maken. Zie ook www.stichtingpresent.nl/leiden/
Voedselbank: Helpen met klaarmaken van voedsel pakketten. Deelname aan een activiteit bezorgt u de tweede stempel.

3 Aankomst:

Zaterdag 19 maart bereiken we de finish. Om 10.30 uur vieren we de H. Mis in de H. Joseph. Daarna gaan we met elkaar in gesprek over onze ervaringen tijdens deze pelgrimstocht op weg naar het hoogfeest van Pasen. Voor een sobere lunch wordt gezorgd! Dit levert u uw derde en laatste stempel op.

Aan het eind van de slotbijeenkomst kunnen alle deelnemers hun volle stempelkaart inwisselen voor het pelgrimskruisje.

U kunt zich vanaf 13/14 februari inschrijven voor de activiteiten dan krijgt u ook de details van de activiteiten zoals plaats, contactpersoon en overige gegevens

Pastoor Smith, Diaken Clavel, Lucia, Pernelle, Karin, Olga, Thea, Eliza

Franciscus 1

VERSLAG 2015

Allereerst stond de week ook in het Leidsch Dagblad dit kunt u HIER vinden.
Foto's van de week kunt u HIER vinden.