VERBOUWING NR 17 VOOR HET BABYHUIS

Zoals u weet staat het pand naast onze Heilige Lodewijkkerk, nummer 17 al een paar jaar leeg. Er zijn in deze jaren vele ideeën geweest voor een nieuwe invulling maar helaas ging dat om verschillende redenen steeds niet door. Gelukkig gaat daar verandering in komen!

Dit jaar gaan we starten met de verbouwing van het pand zodat zich hier een 'Babyhuis' kan gaan vestigen. Een prachtig initiatief om er voor te zorgen dat moeder en kinderen die een lastige start hebben toch bijelkaar kunnen blijven.

Na de verbouwing zal het babyhuis de bovenste verdiepingen gaan gebruiken en de benedenzaal wordt een multi-functionele parochiezaal voor diverse bijeenkomsten waaronder natuurlijk CATECHESE.

Op deze pagina willen wij u op de hoogte houden met de gang van zaken van de bouw en natuurlijk met de verschillende sponsor activiteiten.

Voor de verbouwing is veel geld nodig omdat wij een 'kant en klaar' pand willen verhuren aan de stichting. Er is al gestart met fondswerving maar we zullen dit jaar ook diverse fondswervings acties houden. om u een indruk te geven van de huidige staat van het pand.

met vermelding: Verbouwing nr.17

Hieronder een kort filmpje om u een indruk te geven van de huidige staat van het pand.

BabyHuis tekenen 1

TEKENEN INTENTIE VERKLARING

Het Babyhuis geeft startsein voor de opening van het Babyhuis Leiden,

Op maandag 19 februari heeft Stichting het Babyhuis de eerste aftrap gegeven richting de realisatie van het Babyhuis Leiden. Dat deed zij door de intentieverklaring te tekenen voor de huur van het pand aan de Steenschuur 17. Dit initiatief wordt mogelijk gemaakt door de Rooms Katholieke Lodewijkkerk uit Leiden. De Stichting is enorm dankbaar met de liefdevolle en humane steun van de kerk. Het Babyhuis zelf is overigens niet religie verbonden.

Wethouder Roos van Gelderen (Jeugd, Zorg en Welzijn) is verguld met de komst van het Babyhuis naar haar stad. ‘Ik ben in Dordrecht op bezoek geweest in het Babyhuis en daar was ik erg van onder de indruk. Er wordt daar, op een heel kwetsbaar moment voor ouders en kind, op een goede manier hulp geboden vanuit een huiselijke situatie. Ik ben ervan overtuigd dat straks ook in Leiden, daarmee in veel gevallen voorkomen kan worden dat kinderen op jonge leeftijd bij hun ouders weggehaald moeten worden. Elk geval is er één te veel. De rode loper gaat in ieder geval uit.’

BabyHuis tekenen 2

Stichting het Babyhuis biedt opvang zorg, begeleiding en behandeling aan (aanstaand) moeders en hun baby’s. Moeders die met tijdelijke ondersteuning in staat zijn hun kind een verantwoorde verzorging en opvoeding te bieden, waarmee onnodige uithuisplaatsingen worden voorkomen. Het Babyhuis Leiden dat eind dit jaar – na verbouwing – zijn deuren hoopt te openen gaat 8 moeder- kind units herbergen, waarin naar behoefte ook intensieve 24-uurszorg wordt geboden. Vanuit de missie dat pasgeborenen en hun moeders de kans moeten krijgen om na een geslaagd hechtingsproces samen een verantwoorde toekomst in te gaan. Dat daarmee veel leed kan worden voorkomen, leert de praktijk van het Dordtse Babyhuis, waar 9 van de 10 moeders hun verblijf succesvol afsloten en met hun baby verenigd blijven.

Meer foto's kunt u HIER vinden.

Hieronder vind u ook een fimpje van Unity.tv met een kort interview met Barbara Muller en Stefan Tax

VERBOUWING NR 17 VOOR HET BABYHUIS

Recent is er ook aandacht geweest in de landelijke media:
Algemeen Dagblad - Babyhuis krijgt 'zusje' in Leiden
Algemeen Dagblad - Maxima bezoekt Babyhuis deel 1
Algemeen Dagblad - Maxima bezoekt Babyhuis deel 2

sponsor acties babyhuis

WIJN

Er zijn heerlijke flessen wijn te koop waarvan de opbrengt ten goede komt van de verbouwing van het Babyhuis. Op deze manier geniet u van een heerlijke wijn terwijl u ook een bijdrage levert aan het welzijn van vele moeders en kinderen.

BabyHuis Wijn 3 BabyHuis Wijn 1 BabyHuis Wijn 2

BabyHuis t shirtSPONSOR-LOOP 27 MEI

Een grote groep van bijna 40 mensen en waarvan de helft uit onze parochie zullen op zondag 27 mei meelopen met de Leidsche Marathon om zo geld op te halen voor de verbouwing van het Babyhuis. U kunt natuurlijk nog meelopen maar u kunt ook de lopers sponsoren dat kan via deze LINK.
Op zondag kunt u de lopers ook aanmoedigen er zijn zowel 10 als 21km lopers en ze zijn te herkennen aan dit t-shirt.

In het filmpje kunt u zien hoe Karel wat meer verteld over beide acties.